mandag den 6. juni 2016

Strømpestrik, garn og giveaway


*** Dette er et sponsoreret indlæg i samarbejde med woolspire.com - indholdet og ordene i indlægget er aldeles mine egne!***


I denne varme er det noget ulideligt at sidde med de store uldsweater, sjaler og tæpper - strømpestrik, det er sagen!

For et stykke tid siden har jeg fået tilbudt garn mod et indlæg om onlinebutikken woolspire.com og deres produkter. Jeg syntes det var ret vildt at blive kontaktet af så stort et firma, min blog er jo som sådan ikke særlig kendt, eller…? Derfor skulle jeg heller ikke længe overveje, og takkede ja.

På det tidspunkt ledte jeg efter vildt - ligesom rigtig vildt - strømpegarn til et par sokker til min søster. Valget faldt på strømpegarnet "Silja" fra det norske firma Gjestal - et garn jeg ikke kendte før. Silja består af 80% superwash uld og 20% nylon, strikkes på pinde 3-3,5 og med sine 150 meter/50 g skal der ikke mere til end 2 nøgler garn til et par strømper. Silja fås i 34 forskellige farver hos woolspire - både ensfarvet og flerfarvet. 
Til mine søsters strømper, som du kan se nedenfor, har jeg valgt farve 333, multi blå/gul og som kontrast til rib, hæl og tå farve 332, blå.


Silja er et lækkert garn at strikke med, og på pinde nr. 3 kører det bare derud af. Jeg kan mærke, at det er et slidstærkt garn, dog er strømperne ikke testet endnu. Maskerne falder jævnt, og der kommer ikke de der riller, som kan forekomme, når der skiftes mellem 2 strømpepinde (der findes selvfølgeligt tricks til at undgå det, men jeg er ikke Magic Loop fan og at flytte masker frem og tilbage er nu fint at kunne undgå). Prisen er fornuftig - 29 kr for et nøgle, eller 58 kr for et par strømper. 

Hvis du ikke kender woolspire endnu, så hop over og se alle deres lækre garner i sortimentet - og abonnerer du lige nu på deres nyhedsbrev, får du 15% på dit næste køb!


OG NU TIL MIN GIVEAWAY …
Udover jeg modtog 3 nøgler Silja Strømpegarn til min søsters strømper har jeg fået mulighed for at udlodde 2 nøgler lysegrå, farve 303, til én heldig vinder:



Oveni de 2 nøgler strømpegarn får du en af mine syede strikketasker 
til dit kommende strikkeprojekt!

Du vælger selv:





For at deltage skal du:
  • Følge min blog via bloglovin
  • Skrive en kommentar til indlægget med dit navn, dit yndlings sommer-strikke-projekt og hvilken strikketaske du kunne tænke dig
  • Og som et lille plus - men ikke et krav - gerne følge mig på Instagram
  • Du er også meget velkommen til at dele indlægget på de sociale medier!
Jeg udlodder den heldige vinder søndag, den 19. juni 2016 kl. 20!


Mange sommerhilsner herfra!

19 kommentarer :

  1. Mit yndlings-sommer-strikke-projekt har indtil nu været den lækre sommertop Smoothie fra Isager. Næste projekt bliver en sommertop i det nye Geilske garn Sommer. Og hvis jeg skulle være så heldig at vinde strømpegarnet, vil det AFGJORT blive plantefarvet!!!! Og projekttasken..............mit øje faldt straks på den mørkeblå med den orange bund:-) Rigtig god sommer Rebecca<3 Knus fra Karin Hørkilde

    SvarSlet
  2. Om sommeren storproducerer jeg karklude og håndklæder. Jeg er vild med den blå/orange taske, og jeg krydser fingre for, at den bliver min sammen med det dejlige garn :) Hilsen Jane Wind

    SvarSlet
  3. Lang kommentar forsvandt ud i cyber :'(
    så her er den korte version.

    Først FEDE strikketasker. Er helt vild med den grøn/turkise med hønsene. ?

    Mit varmeprojekt, for hæklenål og strikkepinde skal jo have samme temperatur som den pragtfulde danske sommer er en hæklet elefant. I blå, som skal monteres på et bræt. Og skal selvfølgelig bære navnet bodil. :-D

    jeg kan desværre ikke følge dig på instagram. Så langt er jeg ikke nået. Men dette fungerer nu også ok.

    Tak for kigget af dine skønne strømper. Var det første jeg startede på efter 15 års strikke og hæklepause.

    SvarSlet
  4. Jeg er lidt ny i denne blogverden. Men kan kontaktes på Charlotte.r@mail.dk hvis jeg er heldig

    Mvh

    Charlotte med bodilprojekt

    SvarSlet
  5. Holder på med Camomillesjalet, og hvis jeg blir den heldige så ville jeg bli henrykt over den turkise strikkevske med fugler på ! Fin blogg du har som jeg følger på Bloglovin ! Klem fra lisbethkathinka@hotmail.com

    SvarSlet
  6. Strømper er glimmerende togstrik. På varme sommerdage strikker jeg klude eller hækler små projekter. Hvis jeg er den heldige vil jeg gerne vinde den lyserøde taske. Den har sådan et fint mønster. Venlig hilsen Dorte Jensen

    SvarSlet
  7. Den lyserøde taske er fin!!!!! Og jeg strikker fine karklude i øjeblikket mvh Eva evajj.au@gmail.com

    SvarSlet
  8. sikke skønne tasker du laver, jeg er vild med den turkise med fugle:) i øjeblikket er det karklude dille:)

    SvarSlet
  9. Jeg hækler nogle flag vimpler. Og drømmer om den fine taske med fugle. Den lyserøde er også smuk.

    SvarSlet
  10. Fantastisk præmie du har til os. Hvis jeg vinder, så ønsker jeg mig den turkise taske med de sorte fugle.
    Jeg følger dig via BL og Instagram.
    Lige nu er jeg faktisk ved at strikke vanter (!!!!), - ja jeg ved godt det er lidt skørt.

    tagelaursenpiaeriksen@gmail.com
    herframinverdengaer.blogspot.dk

    SvarSlet
  11. Jeg strikker sommertoppe, min yndlings er den nedereste med lilla. :)
    piastulle@hotmail.com

    SvarSlet
  12. Jeg deltager meget gerne.
    Hvis jeg vinder, så vil jeg give disse fine garnnøgler og den fine strikketaske til min oldemor.
    Hun elsker at strikke og at hækle. Hun er tidligere håndarbejdslærer. Hun har lært mig at "strikke". Altså jeg kan strikke en firkant. Og det er det. Og luftmasker er jeg ufattelig god til at lave. Selvom det ikke er luftmaskerne, som hun havde lært mig at lave. Men dem blev jeg bare automatisk god til at lave(:
    Så jeg ville give garnet til min oldemor, fordi hun ofte strikker og hækler ting til mig. Og tasken vil hun kunne bruge til at have alle sine strikke- og hækleting i. Sådan en mangler hun(:
    Hvis jeg er så heldig at vinde, så må det gerne være den taske som er den nederste. Den der er lilla med gule blomster.

    Og min oldemor elsker at strikke sommertrøjer til sig selv og karklude til mig og min søster.

    Heidi W. N.
    heidiwn@live.dk

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
  13. en cardigan til alma, x fingre for tasken med den lilla med blomsterne

    SvarSlet
  14. Mit sommerprojekt lige nu er at få hæklet "The Meadow"tæppet, men jeg vil også i gang med at hækle en eller flere tasker.
    Hvis jeg skulle være heldig, så er jeg vild med taske nummer to - den med orange bund.

    Jeg følger jeg via Bloglovin' og også på Instagram.

    SvarSlet
  15. Mit sommerstrikkeprojekt er en cardigan. Jeg har godt nok været i gang med den i et stykke tid, men sådan er det bare.
    Jeg er mest pjattet med taske nummer 2 - den er for fed!

    Jeg følger dig på både Bloglovin' og Instagram.

    SvarSlet
  16. Jeg har lige strikket en lækker jakke færdig og den har indtil nu været mit yndlings sommer strik. Nu hækler jeg på en stor frø...og så har jeg planer om en bluse til mig selv. Opskrift og garn er fundet frem :)
    Skulle jeg blive den heldige vil strikketasken med den orange bund være mit valg...den passer lige til mig :)

    Følger via bloglovin

    SvarSlet
  17. Jeg er lige startet i en strikkeklub. Jeg har aldrig nogensinde prøvet/kunnet strikke, men jeg er allerede blevet total bidt af det, og det går støt og roligt fremad. Jeg vil derfor vildt gerne vinde noget garn, så det kan blive til flere strikkeprojekter ;) Jeg er startet ud med en babyvest, som skal gå til min bedste venindens kommende søn. Jeg tænker, at det er en fin barselsgave! Af dine kreative strikketasker er den lyserøde taske (den øverste) min favorit. <3

    SvarSlet
  18. Mit sommerprojekt bliver nogle fine hæklede håndklæder i harlekinmønster til vores nye lækre lejlighed! Og til det projekt ville taske nr 2, blå med orange bund, være genial!

    SvarSlet
  19. Jeg tror jeg skal hækle klude i sommerferien. Nemme projekter at have i tasken. Jeg er vild med taske nr. 3

    SvarSlet