mandag den 4. januar 2016

Christmas Eve Socks og #onesockclub

De seneste 2 måneder har jeg opdaget kreative podcasts på youtube - et absolut fantastisk alternativ til blogs! Instagram og Ravelry har bestemt været gode hjælpere i at finde disse. Der findes mange spændende podcasts - kig gerne forbi min profil på ravelry og de grupper jeg følger for at få en smagsprøve af engelsksprogede podcasts og hvad de indebærer.

Jeg følger f.eks. en engelsk podcast - littlebobbinsknits. Dani, som står bag littlebobbins (samme navn på Instagram og Ravelry), slår hver juleaften masker op til et nyt par strømper - Christmas Eve Socks. Jeg syntes det var en super idé, så jeg begyndte på et nyt par strømper d. 24. om formiddagen (fra eftermiddag er vi danskere jo for det meste optaget med madlavning, spisning og familiehygge med gaver).

Jeg blev færdig med min strømpe 5 dage senere - jeg nåede det lige :-) For som du måske har opdaget i indlæggets titel, deltager jeg også i #onesockclub på Instagram. Det går ud på at strikke min. 1 strømpe hver måned. 1 år senere har man minimum 6 par nye, strikkede strømper - og jeg elsker strikkede strømper! Variationen af garn, farver og opskrifter er jo uendelige - og når det gælder strikkede strømper, må det for mit vedkommende gerne være vildt! Jeg glæder mig til 6 par nye strikkede strømper i forskellige garnmærker, som jeg ikke har prøvet før, strikket i forskellige mønstre, som ikke er ligeså enkle, som dem nedenfor; eksperimentere med strikning af hæl og tå. Det må gerne blive lidt udfordrende! Jeg vil også prøve at strikke fra tå op. Magic loop fungerer ikke så godt for mig, så 2 strømper på en gang må lige vente, indtil jeg synes jeg har tålmodighed nok til at lære det, selvom jeg nu virkelig nyder at strikke med strømpepinde:-)

Hedgehog fibres sock yarn Polly Favorite Socks

Mine Christmas Eve Socks bliver strikket i Hedgehog Fibres Sock Yarn. Indfarvningen er limiteret og kun for Clubmedlemmer (jeps, jeg var en af de heldige, der fik mulighed for at deltage!). Farven hedder "Polly" og var 1 ud af 2 sock yarns, som jeg fik lige op til jul - og jeg er spændt på, hvad de næste 2 måneder bringer :-)

Opskriften er  fra Voolenvine Yarns (bag det står Kristin Lehrer), og hedder "Favorite Socks". Du finder den gratis på ravelry. En super opskrift, og strømpen passer rigtig fint. Jeg er allerede godt i gang med nummer 2 strømpe, jeg mangler kun et par omgange indtil jeg skal starte på hælen.


På ravelry finder du mig også som bebakrea - er du også på ravelry? En fantastisk hjemmeside med rigtig mange muligheder!



Ha' en fantastisk aften :-)

1 kommentar :