mandag den 1. december 2014

Exploration Station

Igen i år har jeg været med i Westknits fjerde MKAL (Mystery-Knit-Along) - og sørme jeg synes det har været spændende! Denne gang var jeg med fra start af og jeg nåede at blive færdig med hver Clue inden næste del af opskriften kom ud - så i fire uger ventede jeg hver uge i spænding til det blev fredag; dagen, hvor hver af de 4 dele af opskriften blev udgivet.

I år har jeg også været 'slemt' og investeret i et garnkit anbefalet af selve Stephen West. Det er det lækreste og blødeste Merinould jeg hidtil har haft i hænderne, håndfarvet i Texas/USA. Jeg har så absolut ikke fortrudt det - både fordi den grå-neongule farvekombination fortsat er en stor favorit, og mange forskellige farver (som jeg har set i Ravelrys spoiler-gruppe) hurtig kan få sjalet til at se for vildt ud, synes jeg selv - smag er heldigvis forskelligt! Sjalet er så lækkert blødt, designet bare efter min smag, at det absolut er endnu en favorit til vinteren :-) Stephen West kan bare sit kram!!

Men nu til mit Exploration Station sjal, som indeholder flere teknikker - vendestrik, vævestrik og som ikke prøvet før: 2 farvet patentstrik!

Exploration Station Westknits Madelinetosh Tosh Merino Light knit shawl strik sjal

Exploration Station Westknits Madelinetosh Tosh Merino Light knit shawl strik sjal

Exploration Station Westknits Madelinetosh Tosh Merino Light knit shawl strik sjal

Exploration Station Westknits Madelinetosh Tosh Merino Light knit shawl strik sjal

Exploration Station Westknits Madelinetosh Tosh Merino Light knit shawl strik sjal

Exploration Station Westknits Madelinetosh Tosh Merino Light knit shawl strik sjal

Exploration Station Westknits Madelinetosh Tosh Merino Light knit shawl strik sjal


Mere info:
Opskrift: Westknits (Stephen West) Exploration Station, købt som pdf-download på ravelry.com (på engelsk)
Garn: Madelinetosh Tosh Merino Light, 100% superwash Merinould i farverne Edison Bulb (neongul), de grå kan jeg ikke huske rækkefølgen af: Tern, Silver Fox og Smokestuck. 
Pind: 4, som gør sjalet let og luftigt
Størrelse: ca. 140 x 60 cm

1 kommentar :

  1. Hvor er dit blevet smukt! Jeg kan rigtig godt lide dine farver!

    Jeg er stadig ved den tofarvede patent - jeg løb ind i problemer med den, og så kom der lige andre ting, der skulle færdiggøres først, men jeg glæder mig til at få mit helt færdigt.

    Mønstret er nemlig ret flot!

    SvarSlet