torsdag den 21. august 2014

Egostrik






De sidste mange uger har jeg været optaget af at strikke og hækle en barselsgave til en veninde. Jeg er næsten færdig og det sidste er nu lagt til siden (hun har først termin i januar). For nu er jeg i gang med strik til mig selv - ren egostrik! 

Kender I det, at man falder fuldstændig for en opskrift, og bare må i gang? Spændingen over, hvordan strikkeprocessen udvikler sig og det endelige produkt kommer til at se ud, om at følge farvespillet og skifte mening undervejs, ikke planlægge fra start, men bare ser processen an? 
De øverste to billeder viser dette projekt, som sætter disse tanker i gang hos mig. Jeg bruger næsten kun garn fra gemmerne - det er en udfordring, en sjov én af slagsen! Jeg ved endnu ikke, hvordan det kommer til at se ud, når det er færdigt, da jeg ikke har besluttet mig om de sidste farvesammensætninger. Det kan sikkert skifte igen, når jeg først holder det sidste garn, som jeg henter på posthuset senere, i hænderne og ser det sammen med de andre farver. Jeg ved dog så meget, at det bliver i det lækreste garn - mange forskellige mærker, og indtil videre tre forskellige kvaliteter. Men mere om det en anden gang!

De nederste billeder viser et projekt, hvor kærligheden til garn nok er mere i højsædet, og jeg egentlig fandt opskriften til garnet jeg ville strikke med - omvendt det første/øverste projekt. Jeg strikker i ren (g)uld!

Ingen kommentarer :

Send en kommentar