fredag den 27. juni 2014

Natur pur!

Som så mange andre garnentusiaster lægger jeg stor vægt på kvalitet, når jeg køber garn. Jeg har f.eks. aldrig strikket eller hæklet noget i akrylgarn - og det kommer jeg nok heller aldrig til!

For nylig fik jeg endelig fingrene i (g)uld -  plantefarvet garn med 100 % håndværk. Så kan det faktisk ikke blive bedre, smukkere og mere lækker!

Til næste projekt har jeg købt 5 100g nøster, som nu er vindet op til nøgler og klar til næste planlagte strikkeprojekt:




Fra nederst venstre til højre: 
Vau + Indigo (2. farvebad), Birk (1. farvebad) og Valnød + Indigo (3. farvebad)

Fra øverst venstre til højre:
Indigo + Vau (1. farvebad), Kraprod + Valnød (3. farvebad)

Det er simpelthen lækker med lækker på - absolut ikke sidste gang jeg køber garnet

Her får du lige naturbilledet med råvarerne fra plantefarvningen:



Øverst til venstre ser du birkeblade, ved siden af kraprod. Nederst venstre ser du indigo, tørrede valnøddeskaller og vau.

Hvad jeg har planlagt at strikke med (g)uld garnet, får du som sædvanligt at se i et senere indlæg :-)

Kig forøvrigt forbi (g)uld for mere information om historien og håndværket bag plantefarvet garn - og ikke mindst kigge forbi deres webshop!


God weekend!

2 kommentarer :