torsdag den 5. juni 2014

Langtidsprojekt No. 2 - Del 1

Jeg har tidligere nævnt, at enhver hækler skal hækle på et tæppe, hvilket jeg engang selv har fået at vide. Og måske kan du som fast læser her på bloggen også huske det?

Det er faktisk en del uger siden, at jeg startede på dette langtidsprojekt, som faktisk er mit 3. tæppe (tæppe nr. 2 er næsten færdig og det får du selvfølgelig snart at se). Det har ligget lidt stille de sidste 3 uger, hvor andre, hurtige projekter havde fanget min interesse. Nu kan jeg dog mærke, at jeg meget snart skal have fat i det igen og se, hvor processen vil føre mig hen.

Jeg er godt halvvejs, og har under processen haft forskellige overvejelser om, hvordan tæppet kan komme til at se ud - mønsterudvalg og farvesammensætning hovedsageligt - men på det seneste også, om striberne skal være horisontale eller vertikale? Måske har du også set procesbilleder på min Instagramprofil, hvor jeg har været noget mere flittig med at dele min kreativitet de seneste uger… Derudover har jeg haft og fået flere idéer om, hvad jeg skal gøre med montering af de utrolig mange garnender og hvordan kanten rund om tæppet skal være. 

Nu synes jeg bare, at du skal se billeder af tæppet, som det ser ud nu. Mere info om inspiration, størrelse og garn, og hvilke beslutninger jeg har taget vedrørende striberetning, montering og kant, får du på et senere tidspunkt :-)

hæklet tæppe

hæklet tæppe

hæklet tæppe

hæklet tæppe

1 kommentar :