søndag den 8. juni 2014

Hjertetæppe

hæklet babytæppe hjertetæppe Arwetta Classic

hæklet babytæppe hjertetæppe Arwetta Classic

hæklet babytæppe hjertetæppe Arwetta Classic

hæklet babytæppe hjertetæppe Arwetta Classic

hæklet babytæppe hjertetæppe Arwetta Classic

hæklet babytæppe hjertetæppe Arwetta Classic

hæklet babytæppe hjertetæppe Arwetta Classic

Endnu et hækleprojekt er blevet færdig - første hæklet barnevognstæppe!

FACTS:
Opskriften på mønstret er fundet hos Linders Verden. Jeg kan ikke huske, hvor mange luftmasker jeg har slået op til tæppet, men opskriften er ikke præcis fulgt, kun mønstret.

Garnet er Arwetta Classic fra Filcolana; et lækkert og blødt strømpegarn med 80 % merinould og 20 % nylon. Som fast læser ved du sikkert, at jeg før har omtalt garnet, dets store farveudvalg og min absolute begejstring for det.

Tæppet er hæklet med nål nr. 3.

Størrelsen på tæppet er 70 x 100 cm.

Muslingekanten har jeg selv valgt. Det giver en pæn afslutning, synes jeg. En løsning på mange garnender kan du se på de første billeder. Jeg syede 3 gange over hinanden i hver side og klippede efterfølgende ca. 1 cm af. En hurtig og holdbar måde at montere alt for mange ender på, selvom det kræver sin koncentration for ikke at ramme mellem to stangmasker - det holder jo ikke :-)

Hjertetæppet i regnbuefarver er nu til salg - se under fanen SHOP!

2 kommentarer :

  1. Jeg synes, du skal overveje prisen, inden du sætter det til salg. Det tager jo laaaaang tid at hækle det, og den tid skal også betales - ikke kun materialerne

    SvarSlet
  2. Smukt tæppe! Har fundet din blog via det online blogtræf, glæder mig til at følge med fremover

    SvarSlet