mandag den 2. juni 2014

Harlekinshåndklæde #1

Hækling Harlekinshåndklæde

Hækling Harlekinshåndklæde

Hækling Harlekinshåndklæde

I dag er jeg blevet færdig med dette harlekinshåndklæde, som mange andre hæklere i blogland og på instagram er i gang med. Det har været et hurtig ferieprojekt, som har været tilpas i sværhedsgraden til en hjerne på standby, der kun kræver lidt udfordring.

Opskriften har været med i et hæfte fra Hendes Verden, du finder opskriften også på designerens blog, tichtach.

Jeg har hæklet med nål 2,5 og brugt restegarn til opskriften. Undervejs har jeg fundet passende farver, som nogenlunde kan gå sammen (der skulle jo også være nok til mindst en stribe). I starten var planen at lave en stribe i hver sin pastelfarve, men det blev for sart, syntes jeg, og valgte derfor en prangende, næsten neonpink. De nederste to striber er garn fra Søstrene Grene, grå og pink fra Kvickly. Ærligt indrømmet er jeg ikke fan af Kvicklys bomuldsgarn, eftersom jeg nu har hæklet i det og rigtig kunne mærke det. Det er mere stift og kradser mere end garnet fra Søstrene Grene, desværre! For farverne er jo virkelig fine. Jeg håber nu, at en vask kan afhjælpe dette.

Bomuldslageret er fortsat stort, derfor vil jeg fortsætte med hækling af gæstehåndklæder og muligvis karklude og grydelapper - bare i egne designs. Planen er, at de kommer i bloggens shop ;-)

Nu vil jeg fortsætte med hækling. Der er flere projekter, som mangler det sidste finish - det er skønt at kunne præsentere mere for jer de næste par dage/uger! Derudover kommer der også snart et indlæg om et nyt langtidsprojekt :-)

God mandag allesammen!

Ingen kommentarer :

Send en kommentar