fredag den 16. maj 2014

Babyveste

Strikket babyvest

Strikket babyvest

Strikket babyvest

Strikket babyvest

Strikket babyvest

Det er flere uger siden jeg blev færdig med disse to babyveste. De har ligget stille og ventede på den afsluttende montering - ikke ligefrem den mest spændende beskæftigelse, men faktisk ret hurtig overstået!

Som du kan se på de sidste billeder, har jeg fået en stempel til mærkerne. Stemplen har jeg bestilt over Etsy, og den kom med posten fra Sydamerika for godt 10 dage siden. Nu er skiltene ret fine, synes jeg selv!

Opskriften er fra Susie Haumann i den mindste størrelse. Originalen går i størrelsen op til 6 måneder, hvilket jeg ikke kan bekræfte mine egne veste er… Men opskriften er nem at gå til, og vestene tager ikke ret mange timer at strikke; der ligger nu heller ikke den store udfordring i, derfor er det lige passende til en 'brugt' hjerne efter arbejde!

Første vest jeg strikke er den melerede vest, som er strikket i to tråde; Arwetta Classic og Rasmillas Yndlingsgarn - og jeg må sige, at de to farver spiller rigtig godt sammen. Libertyknappen har jeg faktisk købt engang i Fakta, synes den er rigtig fin til denne rigtige tøsevest.

Den anden vest er mit første forsøg med Faire Isle teknikken, som denne gang har været nemmere at få til at se pæn ud, end første gang. Der er dog stadig forbedringsmuligheder, både ved strikkehastigheden og selve udseendet, men jeg er godt tilfreds! Garnet er fra gemmerne; ren uld, som alligevel er dejlig blødt!

Nu venter vestene bare til at blive givet væk som barselsgave :-)

2 kommentarer :