torsdag den 27. marts 2014

Hæklet lappetæppe … Langtidsprojektet #6

Langtidsprojektet er færdigt - 6 måneder før deadline!

Jeg ved ikke, om jeg blev stukket af en gal hæklenål, 
men i sidste uge blev beslutningen taget, at langtidsprojektet skal afsluttes 
i løbet af weekenden - og i søndags blev lappetæppet vasket!

hæklet tæppe lappetæppe lutter idyl firkant granny square

hæklet tæppe lappetæppe lutter idyl firkant granny square

hæklet tæppe lappetæppe lutter idyl firkant granny square

hæklet tæppe lappetæppe lutter idyl firkant granny square

hæklet tæppe lappetæppe lutter idyl firkant granny square

For at følge processen i mit langtidsprojekt, klik på "Langtidsprojektet" under Etiketter og alle tilhørende indlæg kommer frem!

Tæppet er mere et plaid end et tæppe. Jeg valgte at hækle et kvadratisk tæppe, da jeg syntes jeg havde brug for et tæppe, som kun varmer ben og fødder, og ellers ikke fylder ret meget.
Jeg må sige, at det var den rigtige beslutning - jeg er mere end glad og stolt!


FACTS:
Opskrift: Bloggen Lutter Idyl, søg efter 'lappetæppe'. En vejledning om sammenhæklingen, som jeg på det varmeste anbefaler, finder du også på bloggen.
Størrelse: 10x10 lapper = ca. 125x125 cm
Garn: Restegarn - hovedsageligt Kauni og Rasmilla's Yndlingsgarn. Jeg har også fået rester af en pige fra strikkeklubben, jeg tror det er noget garn fra Helga Isager, men sikker er jeg ikke. Til noget af sammenhæklingen har jeg brugt Drops Fabel
Hæklenål: Størrelse 3


Nu er jeg i gang med et nyt tæppe - jeg har fået at vide, at en hækler altid må have gang i 
et tæppeprojekt … men mere om det en anden gang :-)

Rigtig skøn dag til jer allesammen - nyd den!

6 kommentarer :

  1. hvor er det blevet fint :)! og dejligt du kunne bruge alle mine lapper ;) - det er isager garn jeg har brugt :)! En masse rester ..

    SvarSlet
  2. det er meget meget smukt ... jeg har selv lapper på vej til et lignende tæppe ... men uden deadline :)

    SvarSlet
  3. Fantastisk flot tæppe. Og tak for ideen med at lytte til lyd bøger under nørklearbejdet

    SvarSlet
  4. Fedt fedt fedt!!!!!!!!!!! Glæder mig til at se dit næste projekt:-) (Og dette er så skrevet fra min Mac)

    SvarSlet
  5. Og nu tror jeg, jeg ved hvorfor jeg ikke kan kommentere fra min tlf. Det er dette her med, at jeg skal bevise jeg ikke er en spamrobot!!! Det kommer ikke frem på min tlf. Men det kan du altså ret nemt slå fra - det kan godt afholde en del fra at kommentere, fordi det nogen gange er enormt svært at læse, hvad der står i feltet!!

    SvarSlet
  6. Det er et virkelig flot tæppe, wish it was mine! Og nogle lækre billeder!
    /May-Britt fra Woolspire

    SvarSlet