søndag den 16. februar 2014

Hæklet cardigan til de små No.1

I april skal jeg besøge en veninde, som har to tvillingebørn - en dreng og en pige på snart halvandet år. Begge skulle for længst have fået en hæklet bamse hver, men motivationen til at færdiggøre den sidste er pist langt, ja virkelig langt væk. Den er faktisk ikke til at genfinde. Derfor har jeg lavet noget andet til børnene! To ens projekter med hver sine farver; nemme at gå til, når jeg kommer træt hjem fra arbejde; hurtige at gøre færdige i en for mig travl hverdag.

Pigecardiganen er nu færdig. Den mangler dog knapper, som jeg skal have købt i morgen,  og det sidste finish, nemlig vask og presning. Opskriften har været nem tilgængelig, dog med to ændringer: Jeg har lavet seks knappehuller og hæklet en omgang fastmasker på nedre kant (i opskriften skal der kun hækles en omgang fm på forkanterne og halskanten).
Det har været et hyggeligt projekt, og både sjovt og spændende at vælge farvesammensætningen. Cardiganen virker en anelse stor i størrelsen, selvom hæklefastheden passer. Måske jeg skulle være gået et halvt nummer ned i hæklenålens størrelse?!

Kan du ane, at det er to hexagoner (sekskanter), som blev til en cardigan?

hæklet cardigan børn småbørn bedstemor sekskant

hæklet cardigan børn småbørn bedstemor sekskant

hæklet cardigan børn småbørn bedstemor sekskant

hæklet cardigan børn småbørn bedstemor sekskant

hæklet cardigan børn småbørn bedstemor sekskant

Facts:
Opskrift og design: Tunilla fra Rachel Søgaard
Størrelse: 2 år
Garn: Restegarn; Rasmilla's Yndlingsgarn (dobbelt tråd; 55% lammeuld, 45% bomuld), Drops Alpaca (100% Alpaka), Arwetta Classic (80% superwash merinould, 20% nylon)


Nu vil jeg fortsætte med anden del af drengeversionen - indlægget og billeder følger, samt info om knappevalg :-)


Hvad synes du om cardiganen og farvesammensætningen? 
Det kunne virkelig være spændende at læse din mening i kommentarfeltet forneden :-)

GOD SØNDAG ALLESAMMEN!

2 kommentarer :