onsdag den 8. januar 2014

Nyt år - nye tider

Det er alt for længe siden sidste blogindlæg! Og jeg skylder vist også lidt fortælling om New York…

Jeg har haft travlt det sidste stykke tid, faktisk lige siden jeg kom hjem fra ferie. For det første rigtig meget arbejde, bilkøb og nyt arbejde siden januar! Ja - det er slut med de stille, kreative nattevagter og mange fridage i træk - endeligt! Nu har jeg en fuldtidsstilling i dag- og aftenvagter (jeg er socialpædagog).
Dette betyder dog også, at jeg slet ikke vil have så meget tid til det kreative, som førhen. Derfor vil det nok blive noget mere stille her på bloggen - jeg håber, at I alligevel vil blive ved med at læse og kommentere!

Nu til det lovede… Jeg ville vise mine indkøb i New York!


Det blev til mere, end I kan se på billedet. Udover det købte jeg undertøj hos Victoria's Secret, to par Converse og garn, som I har læst og set i tidligere blogindlæg.
Øverst til venstre kan I se et plakat med et print fra New Yorks Subway. Jeg købte det på et marked nær Cemtral Park. Der kunne også købes plakater af andre storbyer fra hele verden.
De høje hæle har jeg købt hos Macy's, tror jeg?! Jeg kan faktisk ikke huske det… men det er det store, ja megastore, indkøbscenter på Manhattan. Skoene fandtes i forskellige udgaver - designs - og farver. Jeg er nu ret forgabt i det karrygule - og Mary Poppins designet. De er virkelig lækre at gå i, fantastisk kvalitet - mærket er Poetic Licence fra London. De sidste par sko købte jeg tilfældigt i en lille butik i Soho. Du har måske fundet ud af, at jeg er glad for gammeldags designs?

Sidst, men ikke mindst, vil jeg skrive lidt om de nye tider i min kreative hverdag. Jeg har opdaget, at jeg er begyndt at have rigtig mange projekter i gang på samme tid. Årsagen er nok, at jeg har ændret mig til at gå fra at være produktorienteret - at blive færdig med et projekt før jeg starter på noget nyt - til at være processorienteret. Jeg hygger mig med de forskellige projekter. Nogle er startet op, fordi jeg synes jeg manglede en ny hue, fordi en gave skulle gives væk (men hvor hænderne hurtige bliver ømme af det stramme hækling), andre er startet op, fordi jeg vil bruge rester, fordi garnet er spændende og nyt, eller fordi en ny opskrift skal prøves af. Det har til tider frustreret mig, at jeg har været ufokuseret og arbejdet på forskellige projekter uden virkelig at blive færdig med nogen af dem. Imidlertid synes jeg det er i orden, at jeg hygger mig med de forskellige projekter - nogen er lette og afslappende, andre er mere udfordrende.
Det nye år står derfor i at blive færdig med ALLE de projekter jeg er i gang med, før jeg starter op på noget nyt - og der er allerede et par stykker i venteposition… Derudover har jeg sat mig selv målet, at jeg ikke vil købe nyt garn, før størstedelen af mit garnlager er godt brugt op. Det er ikke så stort som andres, men stort nok til, at der kan være mange forskellige projekter jeg kan hygge mig med i hele 2014. Derfor - bliv hængende her, meld dig til hos bloglovin eller via email og følg med i, hvad jeg bruger mit garnlager til!

Og her collagen af mine strikke- og hækleprojekter:



Fra øverst til venstre: Langtidsprojektet, som har deadline i september 2014; et let tilgængelig strikkeprojekt efter en engelsk opskrift; en snart færdig hue af garnet jeg fik købt i New York; et hækleprojekt, som skulle have været en gave for længst, men som giver ømme fingerled og kun hækles lidt af gangen.
Fra nederst til venstre: Lidt udfordrende strikkeprojekt efter engelsk opskrift med garn fra New York; endnu et strikkeprojekt med lækkert garn; Guensey-strik, som jeg er mere end halvvejs færdig med.

Hvad er du i gang med - og har du nogle kreative nytårsfortsæt?

Godt nytår, kære læsere!

Ingen kommentarer :

Send en kommentar