tirsdag den 10. december 2013

My Big Apple

5th Avenue Manhattan New York City

Downtown Yarn Manhattan New York City

Downtown Yarn Manhattan New York City

Soho Manhattan New York City

Ground Zero Manhattan New York City

Times Square Manhattan New York City

Statue of Liberty

Manhattan New York City

Central Park Manhattan New York City

Central Park Manhattan New York City

Brooklyn Bridge Financial District Manhattan New York City

(Klik på hvert billede for at læse billedbeskrivelsen)

Det har været stille på bloggen i et stykke tid - og nu ved i hvorfor. 
Jeg er dybt forelsket i New York! Storheden, forskelligheden, livsstilen, altid liv i gaderne. Det har været første gang for mig at være i New York - og bestemt ikke sidste gang! På billederne kan du ane, hvad jeg fik set; det er rent faktisk alt sightseeing, som kan nås på 6 dage, fødderne var ret ømme til sidst... 
Størst indtryk gjorde New Yorkernes travlhed, især til fods, uden på nogen måde at virke til at  være stresset. Forskelligheden gjorde også indtryk - især fattigdommen modsat rigdom i overflod kun adskilt af få "Streets".
Smukkest af alt - med afstand - var musicalen The Phantom of the Opera. Selve teatret var indrettet i 18-1900 stilen, kulisserne, kostumerne, musikken og skuespillerne … jamen det rørte mig et par gange til tårerne! Musicalen skal ses igen, helst på Broadway selvfølgeligt!

Bliv hængende på bloggen … 
Om et par dage vil jeg skrive om og vise billeder af alt det jeg fik købt i 
min nye yndlingsstorby New York.



1 kommentar :

  1. Spændende. Jeg har aldrig været i New York og det står desværre ikke på min ønskeliste, men det er spændende at se billeder og læse om andres oplevelser. Glæder mug til at se mere ;)

    SvarSlet