onsdag den 27. november 2013

Så langt, så godt… Langtidsprojektet #2

Mange kreative har projekter, som de kalder evighedsprojekter - men hvorfor? Evigheden er jo egentlig uendeligt, men er det ikke meningen at blive færdig med et projekt, at bringe det til ende?

Jeg er gået i gang med et langtidsprojekt; for jeg er godt klar over, at det vil tage lang tid, men jeg har sat en deadline på projektet - september 2014.

På det seneste har jeg hæklet meget på projektet; sofaen ligner en lille garnbutik med mange garnnøgler omkring mig, som sjælden bliver ryddet til side. Derfor er projektet i øjeblikket også let tilgængeligt. Derudover har jeg haft tankerne mange andre steder, koncentrationen har ikke været til de mere avancerede projekter, men forhåbentlig bliver det snart bedre.

Som du kan se på billederne nedenunder, skal jeg arbejde på sammenhæklingen af lapperne. Teknikken er nem og fin, dog nogle steder for stramt. Og selvom det tydeligt ligner et ikke-perfekt, håndlavet projekt, er jeg godt tilfreds. Jeg går nu også ud fra, at den endelige vask og presning af projektet, samt den hæklede kant vil hjælpe på skævheden nogle steder - og alligevel kan jeg faktisk godt lide skævheden i projektet. Hvorfor skal alting være til "UG" hele tiden?

hæklede lapper langtidsprojekt restgarn

hæklede lapper langtidsprojekt restgarn

hæklede lapper langtidsprojekt restgarn

hæklede lapper langtidsprojekt restgarn

1 kommentar :