torsdag den 14. november 2013

Nyt fra sykursus

I går aftes var jeg igen til sykursus. Kjolen er snart færdig, jeg mangler kun at sy halsudskæringen, sidesømmene, bundsømmen og ærmekanterne. Forneden kommer en hæklet kant, som jeg er i gang med at hækle. 
Jeg er et utålmodigt menneske, og ved nærmere eftersyn har jeg besluttet at pille skuldersømmene op igen. De er bare ikke pæne. Og selvom det er en hjemmesyet kjole  synes jeg ikke, at det skal være så tydeligt til at se, som det er nu. Jeg er bare et alt for utålmodigt menneske, der helst vil være selvstændig så hurtig som muligt - i stedet for at tage de små skridt, der skal til ved ny læring. Jeg kan godt blive frustreret, hvis tingene går for langsomt, eller hvis folkeskolens symaskine ikke vil, som jeg vil. I går bøvlede jeg alt for længe med undertråden, skulle vente på underviseren, som selvfølgeligt synes det er meget sjovere at sludre om snitmønstre med de andre koner, end at hjælpe mig med symaskinen. Derfor har jeg nu besluttet at tage min egen symaskine med næste gang, selvom det betyder, at jeg må tage bussen og være til sykursus før tid og stoppe før tid.

Så langt er jeg imidlertid kommet, og resten vil jeg sy herhjemme i løbet af den kommende uge:



Forstykke med læg.


Bagstykke med indsnit.


Skuldersømmen, som skal pilles op igen.

Jeg er spændt på, om jeg en dag bliver ligeså glad for syning, 
som jeg allerede er for strikning og hækling!

God torsdag allesammen!

3 kommentarer :

  1. Hvor kan jeg bare godt følge dig, den der lille gnavende utålmodighed .. det er til at blive vanvittig over :D :D ... og den ser nu til at blive flot, og håber du viser den, når den er færdig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for din søde kommentar :-) Selvfølgeligt viser jeg kjolen frem, når den er færdig!

      Slet
  2. Hej. Den ser ellers fin ud - må jeg spørge hvor du har mønsteret fra?

    SvarSlet