søndag den 17. november 2013

Mit næste projekt skal være… (Blogudfordring)

 (, når jeg er færdig med mine tre igangværende projekter,) en poncho med ærmer fra Lene Holme Samsøe. Opskriften findes i bogen Souveræn strik på den feminine måde, som jeg fik i fødselsdagsgave.

Souveræn strik på den feminine måde Lene Holme Samsøe

Ponchoer er virkelig dejlige, varmende og hyggelige både til efterår, vinter og forår. Alligevel synes jeg de er upraktiske, hvis de er uden ærmer - som de fleste er. Uden ærmer indskrænker ponchoen ens bevægelighed; løft armene over hovedet og vupti, ponchoen sidder op på skuldrene og du skal selv sætte det på plads igen. Med en poncho med ærmer vil det ikke ske.
Ponchoen strikkes i patent, noget jeg ikke har prøvet før og jeg glæder mig til udfordringen!

Garnet har jeg købt på Kreative Dage i Fredericia sidst i oktober, og er et nyt mærke for mig. Jeg glæder mig til at få det igennem hænderne! 

Garn Garagen Supersoft ren uld garn


Det var desværre allerede sidste dag i Blogudfordringen for denne gang. Jeg synes det har været spændende at beskrive og fortælle om sig selv og de ting man er eller har været i gang med.
Endnu mere spændende var det dog at læse om de andre deltageres projekter, deres hobbyer og udfordringer! Samtidig synes jeg det var dejligt, at ikke enhver bloggers interesse ligger i strik og hækling; dette gør, at jeg også har lært nyt! 

Jeg håber, at der på et tidspunkt kommer en ny blogudfordring - jeg er mere end klar tid det!

Fortsat god søndag allesammen.


5 kommentarer :

  1. Den er også rigtig flot.
    Tak for kik på din blog i den uge der er gået i blogudfordringen :-)

    SvarSlet
  2. Det er en virkelig lækker poncho!

    Jeg har også nydt blogudfordringen i denne uge. Jeg har lært en hel del mere af de forskellige bloggere. Det har været guld værd. Ikke mindst har jeg fået øjnene op for nye blogs.

    SvarSlet
  3. Det var da en utrolig skøn poncho du har fundet.. jeg har endnu ikke tænkt på mit næste projekt. Mange gange kommer det ud fra hvad hvilken inspiration jeg får. Men helt sikkert så finder jeg nok på noget.
    Du har ret, det har været sjovt at være med denne blogudfordring, har set en masse omkring hækling, strik men også helt andre kreative ting, og derved igen har fået en masse ideer til noget nyt. Ud over dette er der kommet nye blogs som skal læses.

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt følge dig i det med en poncho og at have ærmer i den!

    Mange tak fordi du også havde lyst til at være med i bloglegen. Jeg synes også, at det har været rigtig interessant - både at læse om ny hobbyer, men også at få indblik i alle de tanker og ideer, som så mange kreative folk har.

    SvarSlet
  5. ej en flot Ponchoe kan godt forstå du vil lave den :-)

    SvarSlet