lørdag den 16. november 2013

Jeg kunne godt tænke mig at lære… (Blogudfordring)

… at strikke Fair Isle teknikken, flerfarvestrik, hønsestrik og hvad det ellers kan hedde.




Jeg har før prøvet mig på et tørklæde i hønsestrik - i stil med dem i de gode gamle hippiedage. Jeg har dog haft det svært med at holde styr over de to til tre forskellige tråde. Det var svært at holde dem fra hinanden, at undgå kludder i garnet, og dét med at holde trådene over forskellige fingre fungerede heller ikke.
For et par uger siden fik jeg købt en lille dims, som sættes på pegefingeren. Den skulle gerne holde fint styr på trådene! Afprøvet er den dog endnu ikke, men det er et mål at lære i 2014.
Jeg drømmer om lækre nordiske onesize/lange sweatre, hvor det er nok at have et par gamaser på ellers; en cardigan fra Navia (færøsk strik); jeg drømmer om flotte sjaler i flerfarvet garn, hønsestrikkede tørklæder, børnetøj og babytæpper, som i 70'erne - en god måde at bruge restegarn på!

Jeg skal vist skynde mig til at blive færdig med de igangværende projekter plus et ventende projekt, som meget gerne skal tages i brug til forår - og så er jeg klar til Fair Isle, Hønsestrik og flere farver! 

Ingen kommentarer :

Send en kommentar