søndag den 3. november 2013

Et lille etui

Mit oprindelige etui til mit vigtigste grej er faktisk en make-up pung. For noget tid siden hæklede jeg dette etui, dog syntes jeg det var for slasket, hæklenålene falder rundt i stedet for at blive på deres plads - etuiet fungerede desværre ikke for mig, selvom jeg synes meget godt om selve designet, samt detaljen med det imiterede skind. Derfor gik jeg tilbage til make-up pungen uden at være helt tilfreds.

Sen onsdag aften fik jeg idéen om dette lille etui til mine hæklenåle, målebånd, saks og andet grej, som den kreative kvinde behøver. 
Det vigtigste for mig er - i modsætning til make-up pungen - at etuiet skal have mere dybde/være højere, og at det skal have to inderlommer frem for én. På denne måde er der mere plads til mere grej, samt mere orden i småtingene, som stramaj-, sikkerheds- og uldnåle, maskemarkører og redskaber til KnitPro wire.

Her får du en del billeder af både processen og det færdige etui.


Halvpanama Stof 2000


Sharp Crochet Hook

Sharp Crochet Hook

Sharp Crochet Hook


Drops Karisma Knit Pro tunesisk hæklenål hakkenål

Hakning tunesisk hækling etui

Hakning tunesisk hækling etui

Hakning tunesisk hækling etui


FAKTA:
Opskrift: Etuiet er opstået frit ud af eget hoved, derfor findes ingen opskrift eller beskrivelse på, hvordan jeg har gjort det. Måske billederne kan fortælle lidt :-)
Materiale: Foeret er af halvpanama købt hos Stof 2000. Udenom er det hakning/tunesisk hækling i Drops Karisma, 100 % uld.
Størrelse: 15 x 17 cm

Ingen kommentarer :

Send en kommentar