onsdag den 13. november 2013

Det er jeg i gang med lige nu (Blogudfordring)

For at være ærligt… jeg er i gang med alt for mange projekter på én gang. Jeg har aldrig kun et projekt i gang, der er flere årsager til det. Da jeg både strikker, hækler, hakker og er begyndt på at sy, er der mindst ét projekt af hver slags i gang. Desuden arbejder jeg som vågen nattevagt, hvor jeg for det meste har god tid til håndarbejde. Jeg synes det er rart at kunne skifte mellem noget udfordrende og noget mindre udfordrende i løbet af nattevagten. En anden årsag er garn - jeg kan for det meste ikke vente med at se og mærke, hvordan garnet arter sig i projektet. Nogle gange popper også små idéer op i mit hoved, som hurtigst muligt skal afprøves, eller jeg mangler noget bestemt her og nu, som jeg skal have lavet. Ja, du kan vel læse, at jeg nemt kan abstraheres, hvis noget spændende dukker op… Jeg har dog lovet mig nu, at jeg ikke skal starte op på noget nyt, før jeg er færdig med de igangværende projekter!

I dette blogindlæg vil jeg dog kun vise det projekt frem, som jeg er i gang med lige nu; et projekt jeg strikker på i dag og har gjort det de sidste par dage. Jeg strikker på en cardigan til mig selv i Guenseymønstret. Cardiganen bliver dejlig blød og lang - perfekt til årstiden vi går i møde. Jeg mangler kun noget af det ene forstykke, to ærmer, montering og ribkant langs forsiderne og nakken.
Jeg begyndte at strikke cardiganen i originalgarnet, Sandnes Fritidsgarn. Desværre blev jeg allerede i starten af projektet allergisk imod indfarvningen og måtte gå over til et alternativ. Det blev til Ragg-Strømpegarn fra Hjertegarn, og ærligt sagt, har garnet to fordele: Det kan vaskes på 40 grader i maskinen, og det er utrolig blødt, som gør, at jeg ikke behøver en tynd, langærmet bluse nedenunder cardiganen.

Jeg sidder dog stadig på 18 nøgler Sandnes Fritidsgarn i farve natur (ja, det bliver også indfarvet!), som jeg mere end gerne vil sælge til en god pris, hvis du er interesseret. 

Og nu til billederne af mit projekt, som jeg er i gang med lige nu:

Guensey strik cardigan strukturstrik

Guensey strik cardigan strukturstrik

Guensey strik cardigan strukturstrik

Guensey strik cardigan strukturstrik



5 kommentarer :

  1. det bliver godt kan jeg se :-) du er god til at strikke :-)

    SvarSlet
  2. Åh, er det dig, der på Facebook skrev, at du have de 18 nøgler til salg? Ej, hvor skægt, hvis det er dig, for pludselig dukker "bekendte" fra et socialt netværk op et andet sted i cyperspace.
    Jeg står desværre ikke og skal bruge så meget Fritidsgarn. Jeg har kun brugt det til strikning og filtning af vinhøner, og det har været i sprælske farver.

    I øvrigt er det en smuk cardigan, du har gang i at lave!

    SvarSlet
  3. Mange tak begge to!
    Og ja, det er mig, der prøvede at sælge garnet på FB, dog uden held...

    SvarSlet
  4. Det bliver en flot og lækker trøje og praktisk, at den kan vaskes i maskinen :)

    SvarSlet
  5. Super flot arbejde. Jeg glæder mig til at se den færdig og forhåbentlig på :)

    SvarSlet