tirsdag den 8. oktober 2013

Rasmilla's Yndlingsgarn

dette indlæg lovede jeg at skrive lidt om garnet, som jeg brugte til Color Craving sjalet. Jeg kan fortælle så meget, at jeg nu kun mangler at hæfte enderne, sjalet er strikket færdigt - og jeg er ovenud lykkeligt over mit garnvalg!
Garnet gør sjalet tilpas tyk uden at være vamset, farverne er fantastiske og strukturen er dejlig tydelig. 

Rasmilla's Yndlingsgarn er et blandingsgarn - 55% lammeuld og 45% bomuld. Dette gør sjalet dejligt blødt, uden at det føles for uldent. Bomulden bidrager desuden med sin glans. Rasmilla's Yndlingsgarn findes i et hav af farver - hele 56 forskellige farver og nuancer - og der annonceres på hjemmesiden, at flere kommer til løbende!
Løbelængden på et nøgle ligger på 350 m per 50 g og koster 29,50 kr. Strikkefastheden er til en pindstørrelse 2,5-3, hvis der strikkes med enkelt tråd, eller 3,5-4,5, hvis der strikkes med dobbelt tråd. 
Jeg har ikke prøvet at vaske det endnu, dog kan det siges, at det er handvask.

Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg bestiller Rasmilla's Yndlingsgarn. Jeg ser allerede et andet tørklæde blive strikket i samme garn, også en kjole og..... 

Rasmilla's Yndlingsgarn kan bestilles/købes i den københavnske butik Rasmilla.

Der er mere tilbage end disse rester: (Jeg har planer om at strikke en farvemæssig matchende hue til sjalet.) 

Rasmilla's Yndlingsgarn lammeuld bomuld

Farverne hedder fra venstre: Safran, Kakao, Sennep - årstidens farver, og endda med på moden :-)

Til weekenden kommer indlægget med billeder af det færdige Color Craving sjal!


NB. Dette indlæg er ikke sponsoreret. Jeg ville kun meddele min glæde for garnet!

Ingen kommentarer :

Send en kommentar