torsdag den 3. oktober 2013

Ny strikkebog

I dag byttede jeg en fødselsdagsgave til bogen Souveræn strik på den feminine måde af Lene Holme Samsøe. 

Lene Holme Samsøe Souveræn strik på den feminine måde

Lene er meget populær med hendes strikkebøger til babyer og børn for tiden, også jeg har én af eksemplarerne. Hendes designs til voksne er nu heller ikke til at stå for, derfor var valget i boghandlen ikke svært!

Se her nogle af mine favoritter:

Lene Holme Samsøe Souveræn strik på den feminine måde

Især ponchoen øverst til venstre står langt oppe på min liste over projekter, der skal laves i løbet af vinteren. Længe har jeg ledt efter en poncho med ærmer, det gør ponchoerne nu lidt mere anvendelige. Tubetørklædet i strukturstrik er nu også for lækkert; jeg er faktisk af den overbevisning, at en kvinde aldrig kan have for mange sjaler og tørklæder (og jeg har nemlig heller ikke en grå én af slagsen). Blusen øverst til højre kunne blive en sommerfavorit til de køligere aftener.
Ponchoen nederst til venstre i en kraftig farve kunne virkelig være smart over min imiterede læderjakke til forår. Og de to cardiganer nederst i midten og til højre... tja, det er vist det samme, som med tørklæderne... dem skal kvinden heller ikke have for få af. Jeg elsker cardiganer til de kolde måneder; nemme at tage af, når det bliver for varmt, men også lige så hurtig er de til at tage på, hvis det bliver for koldt igen.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar