fredag den 4. oktober 2013

Color Craving - Processen

I et tidligere indlæg fortalte jeg om min deltagelse i en mystery Knit-ALong (= mystery-KAL; at være mange mennesker fra hele verden, som strikker samme hemmelige projekt på samme tid)
Sjalet Color Craving blev designet af amerikaneren Stephen West fra Westknits og kan købes på www.ravelry.com. 

Efter 10 dages forsinkelse startede jeg endelig op!
Fra start af vidste jeg kun, at produktet ville blive et sjal i tre selvvalgte farver; alt efter, om sjalet skal lave et statement i form af tre forskellige iøjefaldende farver, eller om det skal være mere roligt og harmonisk ved tre farver i samme tone. Jeg strikker i farverne kakao, sennep og safran - Rasmilla's Yndlingsgarn (men mere om det senere!)

Opskriften er på engelsk. Det er første gang jeg strikker efter en engelsk opskrift, dog med lidt oversættelseshjælp af strikketermer og forsikringer om, at min tolkning er rigtig nok, er opskriften nem nok at gå til. Stephen West har også lagt et par let forståelige og gode videoer op på youtube, som hjælper én med opskriften.
Sjalet bliver grafisk, dog stadig efter 3. del af opskriften er det ikke helt muligt at se, hvordan sjalets form til sidst ville være - manden er genial (og pæn at kigge på?!)!

Stephen West Westknits


Og her mine billeder af processen:

Stephen West Westknits Color Craving

Første del blev færdig en tidlig morgen på en nattevagt. 
Der er over 400 masker  fordelt på to rundpinde.


Stephen West Westknits Color Craving

Anden del blev færdig med knap en uges forsinkelse. Der er nu knap 390 masker på pinden og omkring 200 masker hviler på en tråd; godt jeg har en wire på 150 cm!


Stephen West Westknits Color Craving

Tredje del blev færdig i dag, samtidig med udgivelsen af sidste del af opskriften.
Der er lidt over 600 masker fordelt på en hjælpetråd og 3 rundpinde (150 cm og 2 x 80 cm).

 Nu er jeg klar til sidste del - og der venter nye udfordringer!

Pssst.... Bliv hængende her på bloggen (via tilmelding over bloglovin eller via email)
- om ikke længe kommer indlægget med billeder af det færdige Color Craving sjal!

Ingen kommentarer :

Send en kommentar