mandag den 26. august 2013

Mandagssyning

Mandag morgen har jeg brugt på at sy nye hynder til min retrostol; og jeg er mere end tilfreds! Stolen ser ud, som om den har savnet betrækket i årevis. Selve syningen kunne sikkert have været mere professionelt; runde hjørner, lynlås i stedet for "hovedpudebetræk" osv. 
MEN! Fra sidst i september og frem til marts - i alt 20 mødegange - deltager jeg i sykurset fra AOF. Jeg glæder mig, ja jeg glæder mig ellevild! Jeg ser frem til at lære at sy i andet end bomuldsstof og lagenlærred, jeg vil gerne lære at sy tøj til mig selv - især kjoler, nederdele og sommerbukser, måske en cape til efterår/forår, jeg forventer at lære en masse små fifs, tips og tricks; syning af lynlås, elastik, pipingbånd og skråbånd. Og jeg har lige besluttet i dag, at hvis de 20 gange ikke er nok til, at jeg selv kan finde ud af det, så må jeg tage en omgang 20 kursusaftener mere. Måske bliver det også så hyggeligt, at jeg fortsætter uanset hvad. Derudover håber jeg selvfølgeligt også på godt selskab til syaftener, om at møde nye søde mennesker.

Her et par billeder fra i dag:


Min begynder-symaskine, som jeg fik i julegave 2011, tror jeg. Den er fin at sy med, selvom den er et lille model. Hvis syningen fanger mig ligesom strik og hækling, 
kan jeg altid investere i noget større og bedre.

sy hyndebetræk

sy hyndebetræk

sy hyndebetræk

sy hyndebetræk

sy hyndebetræk

Stoffet har jeg købt hos Stof 2000. Det er Halvpanama.


Hvad synes du?


Ingen kommentarer :

Send en kommentar