tirsdag den 27. august 2013

Hoooked Hængekurv


I dag færdiggjorde jeg denne hængekurv hæklet i Hoooked Zpagetti på nål nr. 10. Garnet er faktisk jerseystof, rester af tekstilindustrien. 
Efter billederne finder du linket til den oprindelige opskrift, samt mine ændringer.

Hoooked Zpagetti hængekurv

Hoooked Zpagetti hængekurv

Hoooked Zpagetti hængekurv

Hoooked Zpagetti hængekurv

Hoooked Zpagetti hængekurv

Hoooked Zpagetti hængekurv

Opskriften er fundet hos Bekki Bjarnoll.

Dette er mine tilføjelser/ændringer:
  • Jeg har taget ud til i alt 90 masker (m) på omgangen (omg.); efterfølgende har jeg delt op i 25 m - 40 m - 25 m (fra omg. 13)
  • Efter omg. 14 har jeg gentaget omg. 13 en gang til
  • Fra omg. 15 iflg. opskriften har jeg hæklet i kontrastfarven
  • Efter omg. 16 i begge lænker: 1 lm, 25 fm, 20 stgm, 25 fm, km i 1. lm
  • 15 luftmasker til hank i stedet for 10

Hængekurven hænger nu på mit badeværelse og skal opbevare håndvask.


1 kommentar :