tirsdag den 13. august 2013

Crazy Zauberball

"Every sock is artwork. Every sock is unique."


Det er længe siden sidste indlæg, jeg håber i tilgiver!. Jeg havde holdt et par dage fri fra det kreative og var desuden på ferie i Tyskland; jeg trængte til at se familien og komme lidt væk fra det vestjyske (men ikke mere om det herinde, jeg har det godt igen!)

I går startede jeg på en ny nattevagtsuge og jeg kunne mærke behovet for et sideløbende projekt til mit igangværende nattevagtsprojekt. Dette for at kunne skifte, når det ene bliver for *trættende* at sidde med. Jeg ville gerne have et lidt mere udfordrende, men også mere kortvarig projekt. Valget var egentlig ikke så svært. Vejret på nuværende tidspunkt er mere efterårsagtig end sommerlig. Derudover ville jeg længe have haft hænderne i et strømpegarn, som jeg har købt for mange måneder siden - Crazy Zauberball! Derfor er jeg nu i gang med 4. par strømper, som er til mig.

Crazy Zauberball har jeg bestilt i Tyskland. Hjemmesiden kan jeg desværre ikke huske, men du kan google det og også finde garnet på danske hjemmesider/hos danske forhandlere. 

Crazy Zauberball er et to-trådet strømpegarn, hver tråd i sin farve. Kvaliteten er yderst lækker og blød; 75 % uld (superwash) og 25 % polyamid. Det købes i 100 g nøgler med en løbelængde på 420 m; en nøgle rækker til et par strømper i størrelse 44. Garnets strikkefasthed er 30 masker, 42 pinde = 10x10 cm, dvs. en pindstørrelse 2-3. Derudover findes der et stort udvalg af farver - jeg har valgt Schokoladenseite (1153).

Til dette måske lidt flippede garn har jeg også fundet en passende og for mig ny opskrift, men mere om det kommer i et senere indlæg, når strømperne er færdigstrikkede!


                             Crazy Zauberball strømpegarn

Hvad synes du?


Du må MEGET gerne efterlade en kommentar og sprede god karma :-)
For at gøre dette, skal du blot klikke på "Ingen kommentarer" forneden.
(altså hvis du skulle være den første!)

3 kommentarer :

  1. Jeg strikket en del med zauberball.. herligt garn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, helt bestemt! Det er heller ikke sidste gang jeg strikker eller hækler i det :-) Og mange tak for din kommentar :-)

      Slet
  2. Lækre farver. Bliver spændende at se resultatet.

    SvarSlet