lørdag den 24. august 2013

Close up

I starten af august var jeg på spontan hjemmevisit i Tyskland. Strikketøjet skulle selvfølgeligt ikke mangle! Normalt plejer jeg at flyve, men denne gang blev det toget - en del billigere, hvis det er et spontant besøg; med sine 10 timer dog også en lang fornøjelse.
Billedet forneden er fra selve togturen på vej ned til familien. Jeg har altid en pladsbillet, men de gjalt ikke længere i denne yderst overfyldte ICE-tog. Så jeg gav min plads til en dame på minimum 80 år, som i alt det tumult ikke kunne finde sin plads. Så her sad jeg med strikketøjet på skødet, en dør i ryggen, som altid åbnede og lukkede, da sensoren ikke kunne magte menneskemængden, og en del jævnaldrende tysker, som begloede mig med brillerne på næsen og strikketøjet i hænderne. På billedet er jeg i gang med det første ærme.
 
 
                vendestrik strik
 
 
Her på billedet, som blev taget i dag, er jeg ved andet ærme. Som du måske har fundet ud af, har jeg altid gang i flere projekter på samme tid. Dette projekt har dog først deadline til jul, så jeg har i hvert fald ikke travlt med denne cardigan.
 

vendestrik strik


Billederne blev taget med min iPhone, derfor den mindre gode billedkvalitet end med 'Mr. C'.

1 kommentar :

  1. Puha, det lyder som en streg tur. Det er mærkeligt så undrende folk kan se på os lidt yngre der strikker eller hækler.

    SvarSlet