fredag den 19. juli 2013

Retrostol

I dag var jeg i Stof 2000 for at købe knapper til et strikkeprojekt, som formentlig bliver færdig i kommende nattevagt (jeg krydser fingre!). Inde i butikken faldt mine øjne på noget Halvpanama i retrostil og årets yndlingsfarve til kreative projekter (karrygul). Jeg må sige, at det var kærlighed ved første blik; det stof MÅ jeg bare eje - og selvfølgeligt vidste jeg med det samme, hvad det skulle bruges til!

Er det ikke flot?


retrostof halvpanama

Den gule farve på billedet er lidt mørkere end den i realiteten er.


Jeg vil sy nye betræk til denne stols hynder:

Retrostol genbrug

Det aktuelle betræk til hynderne blev også købt i Stof 2000. Dengang faldt jeg også pladask for det, men nu er mønstret ligesom for småt og vildt. Øjnene og stilen i lejligheden trænger til mere ro :-)

Jeg har fået stolen af min mormor. Hun havde købt stolen i genbrug og efter et par år i familiens feriehus kom den til at stå hos mig. Jeg er glad for den! Man sidder godt i den, og det er et godt stykke håndværk. Og dem, som kender mig, ved, at jeg er glad for genbrug :-)


Tror du ikke, at stoffet vil pynte stolen?



1 kommentar :

  1. Det vil blive en rigtig fin stol, glæder mig til at se det færdige resultat

    SvarSlet