onsdag den 10. juli 2013

Hellere for meget end for lidt....

Det skal ikke være nogen hemmelighed; jeg har altid flere projekter i gang på samme tidspunkt. Den ene dag har jeg mere lyst til at strikke end at hækle; jeg har nattevagtsprojekter, nemme projekter, bestillingsprojekter, gaveprojekter og *jeg-kan-ikke-lade-være-med-at starte-nu*-projekter.

Sidstnævnte projekt af slagsen skal vist lige om lidt startes op! Jeg har dog lavet aftalen med mig selv om, at jeg lige skal blive færdig med et gaveprojekt, som skal gives væk på søndag. Derudover skal dette projekt lige strikkes færdig; der mangler endelig kun lidt ribkant og montering! Jeg er simpelthen bange for, at det ellers bliver et projekt, der bliver lagt og glemt i krea-kurven.

Derefter vil jeg sideløbende julegaveprojektet og African Flowers-projektet, som kun mangler at blive hæklet sammen til det endelige produkt, strikke en tynd cardigan i en lidt gammeldags og romantisk stil til mig. Jeg syntes, at en tynd og sommerlig cardigan i farve mangler i mit skab. Efter lang søgen fandt jeg denne opskrift hos Garnstudio. Jeg forelskede mig med det samme i det fine bærestykke i hulmønster. Dog vil jeg ændre ribkanten rundt om ærmerne og forneden til en bukkekant. Jeg synes ikke, at en sporty og moderne ribkant passer til det ellers fine design; og jeg har aldrig strikket en bukkekant før (= godt at lære nyt!).
Jeg har hele tiden vidst, at jeg ville strikke i Rasmilla's Yndlingsgarn; en blanding af lammeuld og bomuld giver det blødeste af det blødeste garn, simpelthen så lækkert at have på huden! Jeg bestilte i en ny farve, mint! Også i garnbestillingen gik jeg efter devisen hellere for meget end for lidt - tænk nu, hvis jeg nu alligevel skulle have for lidt garn?! (som om det nogensinde er sket...).

Rasmilla's Yndlingsgarn

Mon ikke det bliver flot? Jeg er vist i garnhimlen lige nu :-)

Ingen kommentarer :

Send en kommentar