fredag den 21. juni 2013

Brørup Marked

I dag har jeg været på Brørup Marked, som afholdes året rundt hver fredag. På Brørup Marked findes udover bagagerumssælger også blomster- og grønt forhandler, pileflet, fisk- og osteforhandler, og ikke MINDST forskellige haller med antikviteter, genbrug af møbler, billeder, porcelæn, nips, garn - alt, hvad en loppemarkedselsker nyder at kigge på og sikkert *mangler*. 
Derudover foregår der også dyreauktion kl. 12, men det er nu ikke derfor jeg kommer der.

Jeg elsker gamle ting med en historie; kommoder, små borde, gamle fotografier, tegninger og malerier, dåser, skåle og nips. Derfor er det absolut en fryd at gå over Brørup Marked, som ligger nemt tilgængeligt fra motorvejen mellem Esbjerg og Kolding. 

Sidste år fik jeg f.eks. købt mit gamle sofabord til sølle 40 kr. Bordet fik efterfølgende en kærlig hånd i form af en omgang maling i en flot hindbærfarve. Nu pynter bordet mit krea-værelse, da det alligevel var lidt for ustabil til et sofabord. Jeg kunne ikke overkomme at smide bordet ud. Jeg fik også købt mere sidste år, men det vil jeg nu ikke remse op. Bordet var i hvert fald det bedste køb!

I år regnede det desværre, derfor var der ikke særlig mange bagagerumssælger, som sidste år. 
Lidt fik jeg alligevel købt:

gammeldags glasskål

En fin gammeldags, orange glasskål, som skal pynte mit nye, mintfarvede sofabord; 
*modern meets oldie* - denne kontrast kan jeg godt lide 
og er vel dét min lejlighed bærer præg af. 
Skålen er lige stor nok til en bakke vindruer eller et par stykker frugt.

kaffedåse

Når jeg bruger mange penge på stempelkandekaffe, 
skal det også opbevares i en pæn dåse!

porcelænbillede

Dette fine, lille porcelænbillede skal pynte væggen i mit krea-værelse, 
være selskabelig med de andre billeder, ting og sager.
Er hun ikke fin? Elsker den grønne farve!

nye kartofler dansk blomkål

Min aftensmad i dag; nye kartofler og dansk blomkål frisk fra marken.

Kauni

Kauni uldgarn; jeg sparede 20 kr. pro nøgle! 
Garnet er købt hos Jettes garn. Jette har en butik i Bække, en webshop og en bod på Brørup Marked. Hun sælger mærkegarn til billige penge! 
De fire nøgler her skal bruges til et nyt strikkeprojekt i voksenstørrelse.


I må have en fantastisk weekend og en hyggelig Sankt Hans aften på søndag!

2 kommentarer :

  1. Ja, Brørup marked er et sjovt og dyrt sted :) Man kan finde så mange fine ting der.

    SvarSlet