mandag den 10. juni 2013

Blå vest

strikket babyvest

strikket babyvest

strikket babyvest

strikket babyvest

strikket babyvest

strikket babyvest

Her til aften blev jeg færdig med endnu et projekt i restgarn; et projekt, som jeg omtalte her.

Babyvesten er strikket i Kauni uldgarn i en størrelse 12-18 måneder. Opskriften har jeg fundet hos Garnstudio. Opskriften var nem og hurtig, lidt tælling her og der - perfekt nattevagtsstrikning! 
Vesten strikkes rundt, nedefra og op. Derved er der heller ikke mange ender at hæfte - det kan jeg godt lide! Til sidst strikkes der ribkant rundt om ærmerne og halsen.
Selvom vesten er blå, rent faktisk en lys petroleumsblå, kan det sikkert også bruges af en pige. Jeg er nemlig ikke typen, som synes, at piger kun må gå i lyserød, pink, lilla, rød... Det bliver vel kedeligt i længden og der findes alt for mange skønne farver til kun at begrænse sig til disse.
Knapperne har jeg købt i min lokale Hjertegarn-butik. Jeg havde bestemt mig for træknapper, og fandt disse små med mus på - sødt :-)

Jeg håber I havde en god start på ugen; jeg har nydt solskinsvejret og fået en lige rød nok teint... 

Ingen kommentarer :

Send en kommentar