lørdag den 4. maj 2013

Stjerner om natten

Jeg har længe ønsket mig et nyt nøglebånd til mine arbejdsnøgler. I onsdags tog jeg mig endelig sammen og fik hæklet et - og jeg er godt tilfreds!

Jeg ville gerne have et mønster og ikke kun bruge fastmasker eller (halv-) stangmasker; det måtte gerne være lidt mere speciel, selvom det *kun* er et nøglebånd til arbejdsnøglerne. Da jeg arbejder om natten, har jeg valgt at hækle Star Stitches (stjernemønster); fine, nemme at hækle. Opskriften kan du finde på Garnstudios hjemmeside

hæklet nøglebånd

FAKTA:
Bomuldsgarn 8/4; hæklet med to tråde
Hæklenål nr. 3

Jeg startede med det karrygule garn og hæklede et ulige antal luftmasker - indtil jeg synes længden på nøglebåndet var opnået. Jeg fortsatte med at hækle 1. og 2. række af Star Stitch-mønstret. Derefter skiftede jeg til det mørkegrå garn og hæklede halvstangmasker hele vejen rundt. 

Star Stitches

Ved den ene ende fastgjorde jeg en karabinhage, som jeg havde fra mit gamle nøglebånd. Dette gjorde jeg ved hjælp af fastmasker; forestil dig, at karabinhagen er en løs tråd/ende, som du 'hækler med' i stedet for at hæfte enden til sidst.

hæklet nøglebånd

Ved den anden ende hæklede jeg et vist antal luftmasker for at kunne fastgøre nøglebåndet til mine bukser.

hæklet nøglebånd

Du må gerne bruge min opskrift på din egen blog 
- forudsat du linker tilbage til mig hertil og giver mig besked via email :-)

Du kan også stadig nå at deltage hos min Giveaway!

******************************************

Ich wollte seit langem ein neues Schlüsselband für meine Arbeitsschlüssel machen. Letzten Mittwoch habe ich mich zusammengerissen und ein Schlüsselband gehäkelt. Dazu habe ich Star Stitches, Halbstäbchen und Luftmaschen gehäkelt.
Möchtest du gerne eine genauere Beschreibung haben, dann kontakte mich bitte :-)

2 kommentarer :

  1. Den er blevet rigtig fin. Jeg er også ret vild med det stjerne mønster :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Nemlig, det er et rigtigt fint mønster

      Slet