søndag den 5. maj 2013

Socks No. 3

For et par måneder siden har jeg lært at strikke på strømpepinde (eller rettere har jeg lært at bibeholde tålmodigheden de første par omgange). Dette har indtil videre resulteret i tre par strømper/sokker i nemme designs. De næste strømper/sokker skal helt sikkert være i lidt mere udfordrende mønstre. Opskrifterne ligger allerede klare - for jeg er faktisk blevet ret vild med de der strømper; deres designs, alle afskygninger og indfarvninger af strømpegarn. Indtil da har jeg dog et par andre, ikke-strømper/sokker-projekter på min TO DO liste :-)

Sådan ser mine nyeste par sokker ud:
strikkede sokker

FAKTA:
Opskriften er fundet hos Garnstudio.
Garnet er Drops Delight No. 09, strikket med 2 tråde på pinde nr. 5. 
Det giver dejlige hyggesokker til næste vinter :-)

Mine første to par sokker kan du ane på denne collage.

***********************************

Vor ein paar Monaten habe ich endlich gelernt mit Nadelspielen zu stricken - meine Geduld war vorher nicht gross genug die ersten paar Runden durchzuhalten...

Auf dem Bild siehst du mein 3. paar Socken. Drückst du auf den Link *Garnstudio*, kommst du zu der Anleitung, der Link *collage* zeigt dir unter anderem meine ersten zwei paar Strümpfe/Socken.

Ich habe noch einige selbstgestrickte Strümpfe und Socken geplant, jedoch habe ich davor noch ein paar andere Projekte vor.


4 kommentarer :

  1. Hej
    Hvor er de lækre. Jeg strkker også strømper, men er ikke så god som du til at få hælen fin. God arbejdslyst .
    Hilsen Anne Mette Sørensen
    Nykøbing Mors

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Mette,
      mange tak for din kommentar og ikke mindst komplement :-) Jeg strikker meget stramt, når jeg hækler masker op langs hæl og også de ca. 4 efterfølgende omgange. Måske er det grunden for, at hælen bliver sådan. Min første strømpe havde et par huller og virkede løs ved hælen, derfor strikker jeg nu ret stramt der :-)

      Slet
  2. Hvor er den farve bare skøn, måske du kan sige hvor mange nøgler du har brugt

    SvarSlet
  3. Det er nogle super fede farver du har brugt i dine strømper. Det ser også ud til at være helt vildt varme sokker man kan bruge her til vinter.

    SvarSlet