søndag den 26. maj 2013

Irmahønen

"Irmahønen blinker i mørket, ligger bare der og lægger æg." 
(Kim Larsen: Hjerter Dame)


Langt om længe er jeg blevet færdig med mit natprojekt! Jeg har omtalt det tidligere her og her
Natteprojektet er håndledsvarmerne "Irmahønen" fra Sidsel Sangilds hæklehæfte Hovedstads.

Sidsel Sangild Hovedstads


Desværre må jeg sige, at jeg er skuffet af opskriften, billedkvaliteten i hæftet og dermed garnfarvevalget.

Jeg vil starte med opskriften. 
Opskriften er som sådan nemt at forstå. Dog synes jeg, at pulsvarmerne er for korte! Man starter ved håndledet og hækler i omgange. Inden jeg begyndte med udtagelserne til tommelfingerkilen tilføjede jeg faktisk hele 10 omgange. Det er rart at de er et godt stykke under jakken, så håndledet holdes godt varm - det er vel også meningen med pulsvarmer/håndledsvarmer? Derfor er der lige et par omgange til sidst, hvor jeg selv valgte farvekombinationen. 
Derudover havde jeg mine problemer med at få en pæn start-slut af hver omgang, og opskriften gør det ikke nemmere, da det kan ses på højre håndryg! Havde det nu været ved håndfladen ligesom ved venstre hånd, havde det nok ikke gjort så meget. Desværre fulgte jeg opskriften slavisk, jeg har kun hæklet i knap 9 måneder, men en anden gang vil jeg være mere opmærksom på det.

Derudover er jeg skuffet over bundfarven! Billedet som du kan se herunder viser en meget mørk bundfarve, måske mørkeblå eller nærmest sort. Farven hedder dog ren faktisk blomme, og ligner i realiteten faktisk en skrigende lilla (jeg hat tjekket flere gange, og har bestilt det rigtige garn!). Da jeg fik garnet med posten, tænkte jeg faktisk ikke så meget over det, da jeg vidste, at jeg havde købt det rigtige garn, men da jeg begyndte projektet og sammenlignede det med hæftets billede, blev jeg noget skuffet! De andre farver fremtræder nemlig mere tydeligt på billederne i hæftet, end på pulsvarmerne i realiteten. Alligevel er farvekombinationen fine, mere skrigende, og ikke som forventet... men pyt, de kommer til at se flotte ud alligevel til min skindjakke! 

Sidsel Sangild Hovedstads Irmahønen

Og her billederne af mine pulsvarmer:

Sidsel Sangild Hovedstads Irmahønen

Sidsel Sangild Hovedstads Irmahønen

Sidsel Sangild Hovedstads Irmahønen



Ingen kommentarer :

Send en kommentar