torsdag den 9. maj 2013

Freedom

Lige for tiden er jeg utrolig glad for en sang; den bliver spillet igen og igen. Kender I det?

Min søster fra Tyskland har været på besøg i sidste uge og har præsenteret mig for sangen, som hører til Quentin Tarantinos film "Django Unchained". Søsteren siger, at filmen er fantastisk (og når hun siger det, er det sandt!). Desværre gik jeg glip af filmen, da den kørte i biografen, derimod glæder jeg mig endnu mere til den udkommer på DVD! For "Django Unchained" skal flytte ind hos mig!

Hvad der fascinerer mig ved sangen? Det er rytmen, stemmerne, harmonien og ikke mindst teksten!



Anthony Hamilton & Elayna Boynton: Freedom

*****************************************

Seitdem meine Schwester aus Deutschland letzte Woche bei mir zu Besuch war, und mir das Lied Freedom von Quentin Tarantinos "Django Unchained" präsentiert hat, spielt das Lied mehrmals täglich aus den Lautsprechern. Leider habe ich den Film im Kino verpasst, deshalb freue ich mich umso mehr, dass er auf DVD herauskommt - denn "Django Unchained" wird garantiert bei mir einziehen!

Warum genau dieses Lied mich fasziniert? Es ist der Rhythmus, die Stimmen, Harmonie und insbesondere der Text!

1 kommentar :