mandag den 22. april 2013

Pasta med rejer og mynte

Jeg som singlekvinde har for det meste ikke lyst til at stå timevis i køkkenet til tilberedning af aftensmad. For mig er 3 punkter vigtige: Det skal gå hurtigt; det skal være sundt; det skal være frisk. Og selvfølgeligt skal det også smage godt! (begge mine forældre er uddannede kokke - så smagen går jeg op i). 

For godt et år siden læste jeg en opskrift i Føtex' ugeblad, som jeg syntes lød meget interessant. Siden da har jeg lavet opskriften utallige gange; det er sikkert blevet til én af mine livsretter. Og opskriften vil jeg selvfølgeligt dele med jer! Desværre kan jeg ikke helt præcis huske mængdeangivninger, jeg håber I bærer over med mig :-)

vannamei rejer

mynte

squash

Pasta med rejer og mynte


PASTARET MED VANNAMEI REJER OG FRISK MYNTE
(2 personer)

Frisk pasta
2 gode håndfuld, optøede Vannamei rejer (selvfølgeligt pillet!)
1/2 squash i halvmåne e.l.
1/4 l madlavningsfløde 8%
Godt med frisk, hakket mynte (se evt. billedet)
1 tsk rapsolie
salt og peber
evt. en knivspids hakket chili

Sæt pastavand i kog.
Steg Vannamei rejerne sammen med squash i rapsolie i ca. 3 min (ikke for lang tid, ellers bliver rejerne kedelige).
Hæld madlavningsfløde til rejerne og squash i panden, kom mynte i og smag efter med salt og peber. 
Når pastaen er kogt, hæld pastaen over i panden og bland det hele.

Det tager maximum 15 min at tilberede denne ret!


Velbekomme!



OBS: Igen gælder det, at du linker til min blog, hvis du ønsker at gengive min opskrift på din egen blog. Afprøver du opskriften, vil jeg blive glad for en kommentar her! Tak :-)

***************************************

Möchtest du das Rezept auf deutsch bekommen, dann schick mir eine email!





Ingen kommentarer :

Send en kommentar